دوشنبه ۵ آذر
خسی در میقات شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر یگانه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴ شماره ثبت ۱۱۰۳۵۵
بازدید : ۲۵۸ | نظرات : ۱۹
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
خسی در میقات
ذکر و عبادتهایمان از روی عادات است
یا اینکه از روی توهم یا خرافات است
عادت شده در زندگی هر بدعتی ما را
بر جان من این عادت دیرینه آفات است
از پنجره گویا دگر نوری نمی تابد
یا چشم من معیوب و یا که شیشه بد ذات است
از بسکه روی شیشه هامان شیره مالیدند
ما را یقین شد تیرگی از شیشه ی مات است
ما گم شدیم اندر فضای خشک خاک آلود
گویا خسی در کارزار سخت میقات است
گر آینه نقش تو را ناراست بنماید
تقصیر از نقش تو باشد نی ز مرآت است
مغرور بر تزویر یا بر زر شدن تا کی
زنجیر بر پایت همانا زیور آلات است
اسکندر و چنگیز هم با خاک یکسان شد
دنیا "یگانه" ، فانی و دار مکافات است
امیر وحدتی یگانه
|
|
نقدها و نظرات
|
درودها جناب عزیزیان. قدردان الطافم عزیز. | |
|
درود مهربانوی گرامی. خوش آمدید. | |
|
درودها بر شما استاد ارجمندم. سپاس. | |
|
درودها مهربانوی گرانقدر و ادیب فرهیخته. سپاس. | |
|
درودها گرامی. آنگه به خرافات و مکافات و... چه کنم؟ | |
|
هرکه به خرافات دل بندد لاجرم مکافات بیند | |
|
و هرکه مکافات بیند، مراعات خرافات نکند. | |
|
درودها جناب سلیم گرامی که بی شک از نفس سلیمی برخوردارید. از مهرتان سپاس. | |
|
عرض ادب و سپاس جناب پورصالحی عزیز. | |
|
درود بیکران استاد حسینی ارجمند. سپاسگزار لطفتان. قدم رنجه فرمودید استاد. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و حق پرداز👏👏🌺🌺