سه شنبه ۱۵ آبان
حفرهها شعری از حسین صداقتی
از دفتر اشعار سپید نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۰۱:۳۴ شماره ثبت ۱۰۶۵۷۶
بازدید : ۱۰۰ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب حسین صداقتی
|
هر مرگ
حفرهایست نامعلوم در زمان
که ساعتها در آن نمیچرخند.
پادکستهای سربی
از حنجرهی بلبلان نشر مییابند
و رگها و دریاها
تنها جایی به هم میرسند
که سلام، آبیست.
خورشید
گربهرو میرود میان درختان
و طالبان هنوز ماه را
تا آخرین قطره تیرباران میکنند.
عنکبوتها بر دهانهای باز
تار میتنند
برای شکار سوالها و صداها
اما کلمات گر میگیرند
از زیر خاکسترهای غیرمجاز.
شبتابها
شیههی یکشبهیشان را
به آیینهها میریزند
و گلهی نورهای وحشی
همه چیزی را بازتاب میدهند.
از تصادم آب و سنگ
پروانهای متولد میشود
تا خلاءِ مکانهای پوسیده را پُر کند
با اینهمه، مرگ
حفرهای نامعلوم میسازد در زمان
که با ثانیههای هیچ قرنی
پُر نمیشود!
۲ / دیماه / ۱۴۰۰
حسین صداقتی
================
"گربهرو" معادلی برای (catwalk): به راه رفتن گربهایشکل مدلها در یک راه باریک، برای نمایش لباس و زیورآلات، گفته میشود.
|