جمعه ۹ آذر
سپیدهی رهایی شعری از عارف اخوان
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ۰۲:۴۰ شماره ثبت ۱۰۵۱۴۸
بازدید : ۱۴۲ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب عارف اخوان
|
کاش سینهای بود
که با دقالبابِ بغصِ در گلو مانده
صنوبر میشکافت وُ میگفت :
بیا این رگانِ من وُ سرانگشتانِ تو
بنویس ؛ اندوه..چَنگ...مدارا
من به ضربانِ قلبِ شکسته
هزار سیمرغِ منتظر
در ایمایِ آزادی رها میسازم
مشق کن؛ خون...خیابان...مشت
شتک زده بر انتخاب وُ آریِ چهلساله
که سوز وُ آه بر بام ها روان داشت
بگو ؛ دیماه
بی واسطهیِ فصلها
پیوسته به آبان،
آنچنان که موذن
هزار وُ پانصد بار
بر مناره اذان میکوبد
بخوان ؛ بوسه...ترانه...سیلی
آنگاه که سکوت
بر چلیپایِ تزویر غوغا داشت
بنویس ؛ صبر ...صبح ...فتح
تکرارِ مکررش
تا سپیدهی رهایی با من
#عارف_اخوان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سپیدی بسیار زیبا و پر معنی است
موفق باشید