توصیه کرونایی به فرزند
بشنو از مادر حکایت می کند
داستانها را روایت می کند
در کوچه و بازار خبری نیست
در خانه بمان چون خطری نیست
بزن ماسک را از محبت بر دهانت
بمان خانه ،مکن بر مردم خیانت
چو خواستی روی بیرون ز خانه
بزن ماسک را به صورت بی بهانه
در خیابان فاصله را اندازه دار
تا شوی از شر ویروس پایدار
نرن دستت به هر چیز و به هر جا
که ویروس ها فراوانند همه جا
مواظب باش زمان عطسه کردن
بپوشی صورتت با شال گردن
بکن جان مادر نظافت را رعایت
بشور با آب و صابون دستهایت
این نصیحت از من تنها نبود
عالمی شاکی از آن ویروس بود
هر کسی از او گزندی دیده است
طاقت انسان ز او ببریده است
از کجا آمد چگونه با چه چیز
کرد خود را وارد هر خانه نیز
اهل خانه همه بیمار شدند
مردمی بین درد گرفتار شدند
عاقبت شستن دستها شد درمان
مردم از ترس همه گوش به فرمان
از من مادر بشنو این حرف دلبندم
به امید بودن تو شاد و روی پا بندم
این ویروس ندارد دوا ومرهم
دستهایت را خوب بشور فرزندم
بهرامی
زیباسرودید توصیه های مفید بر سلامتی را
ولی ساختار وزنی شعر در برخی ابیات ناهماهنگ است