دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
خوش باد صبا را بین , پاکی ی هوا را بین
این لطف خداوندی بر ارض و سما را بین
بین خرقه ی هستی را گسترده به دامانش
سبزینه زمرد گون , خوش رخت و ردا را بین
بین برگ درختان را بشکفته به فرمانش
خوش منظره ای بنگر , صافی و صفا را بین
دلداده و دلبر را چون پیچک و افرا بین
لولی و به هم گشته , پر شرم و حیا را بین
بین اتش پنهانی وآن خواهش نفسانی
چون شعله ی عشق آمد , رو راز بقا را بین
زلفان نگارین بین وآن نرگس افسونگر
لبهای تب آلوده وان رمز وفا را بین
داران همه پژمرده , باغان همه ژولیده
در میکده ی هستی درمان و شفا را بین
این شعشعه ی هستی وآن چهچهه مستی
گیتی همه گلشن شد , رو صحن و سرا را بین
آن زاهد و آن صوفی در ذکر و سماعش بین
رقصان و همه چرخان زین نای و نوا را بین
مجموعه ی هستی را چون سُبحه ی پر دانه
در ذکر هو الحق بین , شو سِرُو خفا را بین
رو هلهله ها بشنو , رخساره ی گلها بین
خوش نقشی دادارم , وین فَرٍ هما را بین
آن اختر و ژیلا را وآن انجم زیبا را
چشمک زن و رخشان بین , زرینه قبا را بین
آن باده ی هستی را نوشین و گوارا بین
وآن باده چو پختان شد , فتوای روا را بین
برگان چو به رقص ایند , گویا همه دمسازند
از زمزمه ی بیدل این شعر و نوا را بین
....................................................................................................
22 / 12 / 91
|