بسمه اللطیف
ذوق عشق
به کار عشق بکوشید و فکر غم نکنید
به غصه شبهه در این کار محترم نکنید
به ذوق مستی و عشق آمدم به میکده باز
مرا ز جمع حریفان عشق کم نکنید
به عشق پاک توام آرزوی پرواز است
قسم به عشق که بی بال و بی پرم نکنید
نصیحت من عاشق بس است عزیزانم
حواله ای به کس و کار دیگرم نکنید
وفای عشق تو را در دلم چو پروردم
ملامتی به دل مهرپرورم نکنید
منم که عاشق رسوای شهر گردیدم
لباس سرزنش خلق در برم نکنید
چو من ز پای فتادم به غیر قامت دوست
زهیچ سرو دگر سایه بر سرم نکنید
به شاهدان خوش معنی این بگو مهدی
که ترک معنی شعر خوش و ترم نکنید
#مهدی_رستگاری
سی ام تیرماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
بیست و یکم ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی
(به بهانه حضور در شب بداهه سرایی گروه «عاشقانه شاعران» در پیام رسان تلگرام)
دفتر شعر روزگاران
*q صفحه انتشار در وبسایت شعر نو
*پیوند صفحه انتشار در وبسایت شعر ناب
*پیونایراند صفحه انتشار در بسمه اللطیف
ذوق عشق
به کار عشق بکوشید و فکر غم نکنید
به غصه شبهه در این کار محترم نکنید
به ذوق مستی و عشق آمدم به میکده باز
مرا ز جمع حریفان عشق کم نکنید
به عشق پاک توام آرزوی پرواز است
قسم به عشق که بی بال و بی پرم نکنید
نصیحت من عاشق بس است عزیزانم
حواله ای به کس و کار دیگرم نکنید
وفای عشق تو را در دلم چو پروردم
ملامتی به دل مهرپرورم نکنید
منم که عاشق رسوای شهر گردیدم
لباس سرزنش خلق در برم نکنید
چو من ز پای فتادم به غیر قامت دوست
زهیچ سرو دگر سایه بر سرم نکنید
به شاهدان خوش معنی این بگو مهدی
که ترک معنی شعر خوش و ترم نکنید
#مهدی_رستگاری
سی ام تیرماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
بیست و یکم ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی
(به بهانه حضور در شب بداهه سرایی گروه «عاشقانه شاعران» در پیام رسان تلگرام)
دفتر شعر روزگاران
بسیار زیبا و دلنشین بود