سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 27 شهريور 1403
  • روز شعر و ادب فارسي - روز بزرگداشت استاد سيد محمدحسين شهريار
14 ربيع الأول 1446
    Tuesday 17 Sep 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      سه شنبه ۲۷ شهريور

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      روز معلم
      ارسال شده توسط

      حبیب الله نبی اللهی قهفرخی

      در تاریخ : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۳۲
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۰۷۰ | نظرات : ۰

      یکی از صداهای دلنشین و مهر آمیز بعد از صدای پدر و مادر ، صدای معلم است. معلم ، مرد باشد یا زن ، فرقی نمی کند. به همین علت می توان گفت یا پدری است مهربان و یا مادری است دلسوز و بهر حال هر کدام از آن ها که باشد ، گوهری است بی همتا و دارای صفا ، صمیمیت ، صداقت ، ادب و متانت. معلم دوستی است با مرام ، همدمی است شیرین کلام وکلامش هم تا ابد ماندگار و با دوام است.    

      در میان مشاغل گوناگون کمتر شغلی وجود دارد که چنین مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته باشد زیرا آینده سازان این مرز و بوم در کنار معلم و تحت نظر او  پرورش یافته و آموزش می بینند و در مجموع در طی روز ها ، ماه ها و سال ها و بطور کلی طی دوران تحصیل  از دبستان تا دانشگاه از وجود معلمان متعدد بهره مند می گردند و علاوه بر فرا گیری علم و دانش از  نظم ، انضباط ، ادب ، متانت ، صداقت ، صفا ، صمیمیت و مهر و محبت  آنان توشه برمی دارند و سرمشق و سر لوحه کار و زندگی خود قرار می دهند.    

      چنین شغلی که با انسان سر و کار دارد شغلی است بسیار مشکل ، حساس و مهم . انسان هایی که هر کدام از نظر ماهیت و خلق خوی با یکدیگر فرق داشته و متفاوت می باشند و هیچ دو نفری از آن ها از نظر گفتار ، کردار و رفتار با یکدیگر شبیه نیستند از این نظر کار با انسان به دقت نظر و ظرافت خاصی نیاز دارد و این شغل ، شغلی نیست که هر شخصی از عهده آن بر آید. و تنها  معلم ، این الگوی مهر و محبت است که طی سالیان دراز به شناخت نسبی از انسان دست یافته و به راحتی می تواند با آن ها ارتباط برقرارکند و افرادی مفید و مثمر ثمر برای جامعه به بار آورد.    

       از آنجا که محبت وعلاقه ی بوجود آمده در مدرسه بین معلم و دانش آموز در ادامه همان محبت وعلاقه ای است که در خانه و خانواده وجود دارد و هر دو محیط جایگاه پرورش و رشد شخصیت دانش آموز است در نتیجه نمی توان این دو مکان را جدای از هم در نظر گرفت. دانش آموز همانطوریکه به پدر و مادر خود علاقه دارد ، عشق می ورزد و احترام می گذارد به معلم خود نیز همین احساس را دارا می باشد. واین عشق و علاقه به معلم طوری است که وقتی از دانش آموزی سوال می شود که دوست داری در آینده چه کاره شوی به احتمال زیاد خواهد گفت معلم. هر چند در سال های بعد معیارهای وی تغییر می کند اما باز هم ا ز ته دل برای معلم خود و این شغل احترام قائل است و هیچ وقت خاطرات دوران تحصیل و معلمان خود را از یاد نمی برد و همیشه با یاد آوری آن دوران لذتی فراوان سراسر وجودش را فرا می گیرد و آرزو می کند که بتواند دوباره به آن زمان باز گردد و لحظه ای را درکنار معلم و همکلاسی های خود بگذراند    

      . معلم نه فقط برای دانش اموزان بلکه برای همه افراد جامعه دارای مقام و منزلت خاصی است و همه افراد در هر مقام و جایگاهی باشند ، احترام خاصی برای وی قائل خواهند بود. پس  معلم عزیز و گرامی  ضمن آرزوی سلامتی ، شادکامی ،  موفقیت و سعادت همیشگی ، روز معلم را به شما تبریک می گویم.    

      معلم همدمی شیرین کلام است                   کلامش همچو نقشی با دوام است    

      شوی کامیاب و سیراب درکنارش                   ز علم و هم ادب چون با مرام است    

      معلم همدمی شیرین زبان است                        صدایش دلنشین هم مهربان است    

      خداوندا نگه دارش همیشه                             چون او دلسوز و هم  آرام جان است    


      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۳۷۷ در تاریخ دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۳۲ در سایت شعر ناب ثبت گردید
      ۰ شاعر این مطلب را خوانده اند

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0