سه شنبه ۱۵ آبان
آتش دل شعری از علی اصغر جودان(جاوید)
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ شماره ثبت ۹۷۴۴۳
بازدید : ۲۵۰ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر علی اصغر جودان(جاوید)
آخرین اشعار ناب علی اصغر جودان(جاوید)
|
بشنو از من، این نصیحت صحبت رندانه نیست
عاشقی همچون فقیر و بخشش شاهانه نیست
در سبوی زندگیمان غصه و شادی پر است
لیکن اینها باهم اندر قلب یک پیمانه نیست
هرکه عاشق شد تمنا میکند معشوقه را
انکه عاشق میشود مجنون ولی دیوانه نیست
خانه دل میشودمنزلگه و ماوای عشق
صاحب کاشانه چون شد اشنا بیگانه نیست
سنگ خارا نرم و نازک میشود از لطف اب
چُن محبت همچو یک افسون ولی افسانه نیست
از حریم دولتت بیرون مکن هر گز تو یار
ملک بی صاحبقران جز کوخه ای ویرانه نیست
غصه و غم میکند ازرده خاطرروحمان
خم به ابرویش کشیدن کار یک فرزانه نیست
تا جوانی اتش اندر سینه داری، پس بسوز
چون که براتش پریدن کار هر پروانه نیست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد