زندگی هدیه زیبای خداست
انکه قدرش بشناخت ،پیروز است/
اوج این زیبایی را میتوان در اولین گریه نوزادی یافت هنگام تولد
که خبر از هست شدن دارد ./
یا در لبخند یک مادر که اولین بار ، فرزندش را باهمه رنج تولد ،چشمش روشن به دیدار عزیزش گشته /
یا که در یک صبح سرد زمستان خدا، پنجره را بگشاییم وببینبم بر شاخه ای از تک درخت باغ حیاط ،غنچه ای از گل زیبا بر ان بشکفته /
و
احساس کنیم نسیم خنکی را...../
که خبر اورده از زمین ،مادر هستی که
زمین شاد شده از زایش دگر باره خود../
شاد ولبخد زنان با خود گوئیم :
وااااااای بهار ...! چه مشتاق بهار است زمین ..!!/
نرسیده به بهار ، زمین در وسط اسفند سرد زمستان ،
متولد شده است نوزادش ...!!/
بعد با خود بگوئیم :
ایا من هم برای ان بهار باشکوه که دیدار خداست ،به اندازه زمین مشتاقم؟!/
چه کنم تا هم از زندگی در دنیا شاد شوم ،هم از زاده شدن در دنیای دگر ؟!/
شاید ،اولین کار ، لبخند به زمین است وکمکش.
من هم بروم بوته گلی یا که نهالی ، هدیه کنم به زمین بهر زنده شدن وسبزشدنش/
پانزده روز مانده به بهار ....
اما انگار زمین همه سختی وسرمای زمستان را ریخته دور.
باشکوه و شادمانه ،جامه نو کرده به تن./
کمی سبز و سفید و کمی سرخابی و از همه رنگ
کنجشککان همه اوازه خوان ....
انگار نه انگار هنوز پانزده قدم مانده به بهار/
پس من هم بروم ....
هرچه بود ،گذشت ...نو شوم ، جامه ام را در اب صداقت بزنم ،تا پاک شوداز هرچه آلودگی و بدبینی /
دوستی آغاز کنم با گلها و رودها و جنگل و دریا و..../
همگان را خبر کنم ....زندگی زیباست ، میشود زندگی کرد در دنیا و همینجا دید خدا را.../
همه جا هست.خدا...وای چه زیبا !
خدا در جان ودلم هست ،همینجاست .
میتوان رستاخیز ادمیان را مثل زمین در همینجا برپا کرد و همینجا دید/
میتوان در همین دنیا ،زیبا متولد شد دیگر بار
هر لحظه و هر روز ،بی سرمای خواب عمیق /
ممنون مادر هستی ،زمین !!
که به من اموختی نو شدن را ...
تولد باردگر را، قبل از امدن سرمای خواب عمیق
ای رزاق !
ببخشش مارا و نهالی بکار در باغ دلمان از جنس مهر
قبل از آن خشک کن هرچه علف هرز حسادت و بدبینی را/
هفته گرامیداشت زمین و روز درختکاری مباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارک🌸
مواظب زمین باشیم که
فقط یک کره زمین داریم ...🙏
دلنوشته زیبایی است