سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
عالی و اندیشمند
باواژه گزینی اصالت پرداز و زبانی شیواکلام و مخاطب پسند
و بکارگیری ارسال المثل و پارادوکس های زیبا و دلنگار
مصرع اول را چنین بنویسید :
( نکشید ارّه به جانم ؛ که من جان دارم )
چون( مَکشید ) صورت قدیم واژه است و بکار بردنش همراهِ
صورتِ امروزی و حالتِ گفتاریِ مخففِ (منم ) بجای (من هم)
از معیار دستورزبانی جمله خارج است .
نیز در دو مصراع :
- ( تا ابد از کمک و لطف تو من شرمسارم)
و - ( تا که خالی نشود خاک ز من و آثارم )
هجای اضافی هست که بازبینی نمایید بهتر است .
سلامت باشید و سرافراز