انگـار ز یلــدا خــبری نیــست ؛ امــسال
حذفش بکنید ضیافت از لیست امسال
در خانـه بمـان ، نـرو به مهمـانی چون :
یلــدای مـن و تـو کـروناییـست امـسال
***************
یلدا تو بیا شعر سرودن با من
یلدا تو بیا بود و نبودن با من
مهمان قشنگ ما به نام یلدا
آورده صفا و در گشودن با من
***************
شب یلدایتان با شور و شادی
شب نازی خدایا هدیه دادی
شب یلدایتان با آسمانش :
سیاه و تیر و تار و نوک مدادی
***************
ستاره با قمر گردیده پیدا
زمستان آمده با برف زیبا
به گوش هندوانه گفت : کیوی
نخستین روز دی ماه است یلدا
***************
خزانم قصد رفتن داری انگار
سرآغاز دی است و فصل سرماست
شب خوش بودن و عقده گشاییست
چو شادابی فقط مختص یلداست
***************
چو تخم بیکسی افشاندهام من
گیاه درد را رویانده ام من
زمستان آمد و درماندهام من
شب یلداست تنها ماندهام من
***************
دوباره آمده پوشیده بُستان
لباس سرد زیبای زمستان
و بعد از این بهار نو قدم باز
زند نقش و نگاری در گلستان
_______________
رباعیات و دوبیتیها
و قطعههای ادبی یلدایی
یزدان_ماماهانی
زیبا و هنرپرور یلداتان شاد
این دلگویه های یلدایی را به بخش مسابقه ی ادبی سایت هم بفرستید عالی و ارزشمند مرحبا