جمعه ۹ آذر
ریاضیات عشق شعری از حمید غرب
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۵۷ شماره ثبت ۹۱۷۵۹
بازدید : ۱۸۳ | نظرات : ۳
|
|
در دایرة عشق که ما جمله شعاعیم
|
|
مرکز به تو در نقطة پرگار نشانیم
|
هر قوس که بر دامنة چرخ در آید
|
|
پیچیده کمانی است که از زلف تو داریم
|
گر زاویة دل به غم هجر تو تنگ است
|
|
آن را به وصال تو چنان صفحه گشائیم
|
حسنت که فراگیر به اقطار جهان است
|
|
محور به جمالی است که دوّار برآنیم
|
در خط تو هرکس به طریقی گذران است
|
|
مائیم که بر منحنی عشق سواریم
|
احکام تو در خلقت هستی همه معلوم
|
|
مجهول بدین مسئله در حدس و گمانیم
|
ما قاعده در زير و تودر رأس هِرم جای
|
|
با رسم تو اين قاعده تا عرش رسانيم
|
تو سلسله جنبان سماوات و زمینی
|
|
سلطان محیطی که به سرپنجه محاطیم
|
جبر است که ناخواسته با خاک قرینیم
|
|
با عشق تو معراج بر افلاك توانيم
|
ما حامل عشقیم که بر خط مجانب
|
|
پیوسته به سوی حرمت میل نمائیم
|
اضلاع زمان بهر وصال تو موازی است
|
|
کِی می شود این فاصله را نقطه گذاریم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی بسیار زیبا و عارفانه بود
دستمریزاد
در ارتباط با مشکل درج اشعار
میتوانید از طریق" ارتباط با ما " با مدیران اجرایی سایت مطرح نمایید