پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر فاطمه مرادی(ساراآزاده)
آخرین اشعار ناب فاطمه مرادی(ساراآزاده)
|
شوهرم قول داده که مرا تاکسیدرمی کُند
پریروز که می خواست پوست از سرم بِکند،
آنقدر حرف های زیر پوستی زد که
به زیر پوستم برگشتم.
کدام کفتار از من خونخوارتر است؟
باید برای برنامه ی راز بقا نامه بنویسم
شوهرم می گوید:
کفتارها از ما آدم ترند
کفتارها دینِ محلی و بومی ندارند و
استخوان هایشان همینطور که وحشی اند، خوبند
باید کفتارها را تاکسیدرمی کرد.
به زیر پوستم برگشته ام
و دوباره پناهنده ی استخوان هایم شده ام
چقدر بوی بدی دارد غربت.
در هیچ کجای بدنم،
جایی برای انسانیتم نیست.
باید چمدانم را بیرون از خودم جا بگذارم
و همینطور انسانیتم را.
به شوهرم بگویید:
انسانیتم آماده ی تاکسیدرمی شدن است.
ف.م《سارا آزاده》
|