جمعه ۲۵ آبان
آزادگی شعری از عباس یزدی (طوفان)
از دفتر طوفان نوع شعر
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۳ شماره ثبت ۸۵۱۴
بازدید : ۱۰۶۷ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر عباس یزدی (طوفان)
آخرین اشعار ناب عباس یزدی (طوفان)
|
پیله گشته کار ما، در زندگی
حاصل اعمال ما افسردگی
کو نشاط وکو فراغ و کو رضا؟
نزد حق آورده ایم شرمندگی
راه خود را کج نمودیم در جهان
بر خدا تنها نکردیم بندگی
حکم و قانون خدا شد پایمال
وای اگر سهوی شود رانندگی
در تجمل راه خود گم کرده ایم
یاد آن دوران بخیر . آن سادگی
زیور دنیا شده زنجیر پا
تا به کی؟ این خفت و این بردگی
یادی از ایثار آن دوران بکن
خوی این مردم شده درندگی
زین گذر بر خود نمودیم بس ستم
می کنیم از بهر چه یکدندگی؟
در پس پیچ و خم زندان نفس
سهم ما از زندگی در ماندگی
بار دیگر ای بشر سعی بکن
تا بدانی معنی ِ آزادگی
میکند (طوفان) به دل حرص و حسد
زندگانی این بود یا مردگی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.