سلام و سپاس فراوان
اگر فرض کنیم انگشتان دست یک خانواده هستند
انگشت شست پدر آن خانواده است
انگشت ابهام مادر خانواده. و باقی فرزندان
انگشت شست نماد قدرت و نبودنش از کار افتادن سایر انگشتان را در پی دارد
لذا او را پدر و بزرگ می نامند
او در عین حال افتاده و فروتن به سایر اعضاست.
کوچیک همه و کار راه انداز همه است.
البته بنده نه خانواده که جامعه ی انسانی را فرض کردم.
وقتی برای انگشت ابهام شعر سرودم مبهم بودنش رفع می کنم .
تک بیت زیبا بود