جمعه ۲ آذر
خاکستر ِ ققنوس شعری از اکرم بهرامچی
از دفتر سرزمین کاوه ها نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۳۰ شماره ثبت ۸۰۳۵۲
بازدید : ۶۸۹ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب اکرم بهرامچی
|
پلکی بزن این پنجره ها ، بسته ، اسیرند
مردم دگر از دیدن هر حادثه سیرند
بنگر که قفس پُر شده از بغض ِگزنده
در غربت ِخاموش و در مرگ ِپرنده
گفتند کبوتر پر پرواز ندارد
در لهجه ی بی پر شدنش ساز ندارد
لب تشنه و خشکیده از این مهلکه سیریم
اینجا همگان منتظر نسل غدیریم
ما منتظر جرعه ای از چاه ِ امیریم
در وسعت ِ بن بست ِ هیولای کویریم
تقویم ِ ترک خورده پر از نبض ِ صبورست
خاکستر ِ تاریخ پر از شعله ی نورست
خاکستر ِ ققنوس و نفس های بریده ست
این پنجه که در آینه نقش ِ تو کشیده ست
تصویر ِ ترک خورده ی پرواز پرستوست
یک مشت پر و بال در این مهلکه هرسوست
فریاد و فغان از جگر سوخته ی ماست
این شعله که درمعرکه و مهلکه برپاست
باید که بیایی ز دل ِ خسته ی تاریخ
در کوچه ی بن بست و در بسته ی تاریخ
باید که به این سمت ِ عطش هم نفس ِ ابر
بی وقفه بباری به دل ِ سوخته ی صبر
باید که صدای تو در این گنبد ِ دَوار
یک روز بپیچد به سرا پرده ی اِنکار
خاموش شود شعله ی جانسوز و جگر سوز
باران بزند پنجره را باز ، دل افروز
یک روز بیایی ، بنشینی و بمانی
یک جرعه غزل از سفر ِ عشق بخوانی
اکرم بهرامچی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام خانم حکیمی بافقی ممنونم از نظر لطف شما من در چند سایتِ شعر اشعارم هست سعی میکنم اشعار خوب شاعران عزیز رو بخونم گاهی نظر میذارم گاهی تشویق میکنم اما عکس العملی تو این سایت زیاد مشاهده نکردم اگر از شعری انتقادی هم کردم فقط برای بهتر شدن اشعار بوده وگرنه قصد جسارت نداشتم چشم سعی میکنم بیشتر سر بزنم | |
|
سلام خانم رحیم زاده عزیز ممنونم که حضور دارین | |
|
سلام آقای بدری گرامی شما همیشه لطف دارین حتی اگر یک نفر از اشعار من انرژی مثبت بگیره برام یه دنیا ارزش داره همیشه از خدا خواستم که قلمم مفید باشه و جوهرش پر رنگ قلم در دست من رقصان و مست است مگر او همچو من باده پرست است ؟ که این من نیستم شور ِ درون است قلم در جوهر ِ دریای خون است | |
|
سلام آقای دارایی غزیز ممنونم از محبت و دیدگاه شما | |
|
ممنون | |
|
سلام آقای نوری گرامی ممنون از حضور خوبتون و توجهتون ترکیب غربت ِخاموش یک نوع تصویر سازیه و اگه بشه غربت خاموشی معنا نداره ضمناً با مکث به وزن هیچ خدشه ای وارد نمیشه ممنون | |
|
سلام ممنون خانم قارلقی عزیز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.