شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
مرثیه ورودیه اربعین
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
------------------------------
هر چه نگاه می کنم ،به جای جای کربلا
آ ه جگر سوز بود، از آ ن همه ظلم و جفا
از علقمه به قتلگاه ،دویده ام دویده ام
پشت سر حسین خود ،به هر بدن رسیده ام
گهی به جسم اکبر و ،گهی کنار قتلگاه
درون خیمه دوخته ،چشم به انتظار ماه
حال که من آ مده ام ،چله ی ماتم و غم است
روضه و اشک و ضجه ام ،ز ماتم دمادم است
خمیده با حال حزین،دلی غمین
من آمدم به کربلا،برادرم در اربعین
با غُلْ و زنجیر عدو،به ضرب تازیانه ها
بُرْدَند اسیری سوی شام ،بر بدنم نشانه ها
اسیر رفتم و ولی ،امیر باز آمدم
با همه سختی ازره ،دورودراز آمدم
خرابه بود منزل ،دختر شاه لا فتی
طعنه و ناسزازدند،به آیه های هل اتی
ولی درون خطبه ها ،آ تش زدم کاخ یزید
پرچم سرخ تو حسین،از طشت زر دیدم دمید
من آ مدم با دست پُر ،پیشت برادر جان من
نپرس تو از ریحانه ات،شرمنده ام جانان من
او شد فدایی شهر شام ،با دیدن رأس ات حسین
وقتی به دامانش گرفت،سر تو را نور دو عین
شرمنده ام شرمنده ام،بنما حلال تو خواهرت
حق دو دست ساقی و ،به ناله های مادرت
--------------------------------
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی بسیار زیبا و شورانگیز بود
دستمریزاد
اجرتان با بی بی دو عالم