مقابل صد هزاران لشکری هان
حسین فریاد الحق ای مسلمان
ز رحمت دور گشتید ای جماعت
کتاب الله و عترت را نه طاعت
گنهکاران عالَم گشته اید هان
ز حق دوری شما پیرو ، ز شیطان
ز سنّت دور گشتید ای جماعت
امامت را رها از کفر طاعت
شما نیرنگ بازید ای جماعت
که فــرع و اصـل تان یک جا خـباثت
درختی هان به ناپاکی به دوران
که هان بَد لقمه ای باشد به دور آن
زنا زاده عبیدالله اصرار
مخیّر بین شمشیری و یا خوار
که از خواری به دوریم ای جماعت
که ما ایمن به اخلاص ایم طاعت
شما مردم ز پَستانی اطاعت
مرا تکلیف شد امری حکایت
شما را بیم دادم ای جماعت
دگر عذری نماند در اطاعت
که با یارانِ اندک در نبردی
مقابل لشکری انبوه جنگی
در این میدان اگر پیروز پیروز
اگر مغلوب لا مغلوب امروز
که تقدیر این چنین بودش که مرگی
رسد ما را بَرد با خود نه ننگی
زمان آید که فانی هرکسی را
به جایی می بَرد حقی هویدا
که ما جاوید نیکان ای جماعت
که ما فرمان خالق را اطاعت
شما را می رسد مرگی مهیّا
به زودی حق و باطل آشکارا
به ناحق حمله آوردید بر ما
شما را حمله مرگی آشکارا
که ما آزادگانیم ای جماعت
که عزّت مرگ شد خالق عنایت
خدا را شکر باری را تحمّل
ز خواری دور عزّت ها تجمّل
درنگی نیست باید رفت یاران
از این دنیا به جایی بهتر انسان
که گردش روزگاری در گذر هان
چو سیل آبی بیاید مضطرب آن
پیاده اش چون سوارِ اسب گردد
به رفتن از دیاری راغب آید
خبرها از پدر ، جدّم ، روایت
که بعد از مشورت ما را حکایت
که امری بر شما پوشیده لا هان
به سویم حُکم لا مهلت عزیزان
توکّل بر خدا کردم من اینک
مرا با کردگارم عهد ویحک
که هر چیزی یدِ قدرت خداوند
نه تنها من که هر جنبنده ای چند
مرا راهی هدایت ای جماعت
چه اندک مردمانی در حمایت
بر آنان قحط سالی را بیاور
نباشد یوسفی حامی که یاور
مسلّط کن بر ایشان هان کسی را
دمار از روزگاری مرگ بادا
که ما را هان رها کردند اینان
که با خاطی جماعت یار ایشان
توکّل بر تو کردیم ای خداوند
که برگشتی به سویت خلق هر چند
ولی اله بایبوردی
آیینی بسیار زیبا و شورانگیز بود
اربعین حسینی تسلیت