خدایا صد هزاران شکر غدیر را جلوه گر کردی
به شیعه آبرو دادی شیاطین در به در کردی
تو ای حی قدیر قدر غدیر را خوب می دانی
چو در این روز اکملت لکم دین را ثمر کردی
ولایت بی علی هرگز ندارد هیچ معنایی
امامت دادیش یارا و عالم با خبر کردی
در آن ساعت که پیغمبر علی را چون نبی خواندش
دل هر مدعی را ای خدا زیر و زبر کردی
بگفتی شافع روز جزا مولای ما باشد
به جنت آبرو دادی به نامش مفتخر کردی
همه دیدند که پیغمبر علی را خوانده یار خویش
تو او را برتمام خلق دگر کیف بشر کردی
ولی افسوس و صد افسوس که بعد از این جفا کردند
همان هایی که در آن روز از این قصه حذر کردی
هزاران چشم بینا دید که پیغمبر چه می گوید
علی است مولای بعد از من تو او را راهبر کردی
علی خیبر گشا و فاتح بدر و حنین باشد
در این وادی تو او را رهبر کل بشر کردی
امامت خلعتی ارزنده است از بهر هر آدم
تو این جامه به آل الله یقیناً مفتخر کردی
علی مانند هارون است برادر بر رسول حق
تو در لیل المبیت عشق نبی را پرثمر کردی
در این عالم مزینانی تمام عزتش این است
غدیری هستم و دیگر تو این ره مختصر کردی