يکشنبه ۴ آذر
نخل جنوبی شعری از مینا یارعلی زاده
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۳ شماره ثبت ۷۴۲۴۲
بازدید : ۳۵۷ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر مینا یارعلی زاده
آخرین اشعار ناب مینا یارعلی زاده
|
"نخل جنوبی"
ساقه ی نخل سی و چند ساله ام
سوخته است
زمانه قبای تازه ای برایم
دوخته است
از نخل سرم
خرماهای سوخته
بر زمین می چکد همچنان
شراب سی و پنج ساله
بر سرم زخم های تنهایی
خشکانده است
ریشه ی گیسوان خاطرم
اما
این پایان من نیست
تنهایی جا به جا می شود
تنم دستخوش آه می شود
قد مویم کوتاه می شود
زبانم اما نه
من پرنده نیستم که بمیرم
درختم
نخل جنوبی خونگرم و دلپاکم
تا خاک هست زنده ام
ریشه های هر برگم می سوزد
می ریزد
اما ریشه های در خاکم
بترس ای سختی دوران!
من خطرناکم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود
دستمریزاد