جمعه ۲ آذر
شور عاشورا ( زلال پیوسته قافیه دار ) شعری از ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
از دفتر زلال نوع شعر
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ ۲۱:۳۶ شماره ثبت ۷۳۷
بازدید : ۱۳۵۳ | نظرات : ۱۷
|
دفاتر شعر ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
آخرین اشعار ناب ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
|
بگذار بگریم
در این حرم یار بگریـم
بگـذار کـه با دیـده ی خونبار بنالـم
با داغ نهان، زار بگریم
غمبار بگریم
امروز فغانست
خون در لب یک رود،روانست
امروز به شش ماهه عطش، آب ندادند
نا مردمی و ظلم عیانست
عالم نگرانست
فریاد برآرید!
آن حادثه بر یاد برآرید!
امروز سر عاطفه از پشت بریدند.
آه از دل آزاد برآرید
فریاد برآرید
بگذار بسوزم
با محنت دلدار بسوزم
بگذار کـه از آتش جـانکاه بنـوشـم
در حسرت دیدار بسوزم
بسیار بسوزم
ای کاش بمیرم
از عالم بی عاطفه سیرم
ای کاش کـه دیگــر غم تکـرار نبینم
با محنت بی فاصله پیرم
در عشق اسیرم
زلال فوق در وزن « مفعولُ فاعلات » با تکثیر دومی می باشد:
مفعولُ فاعلات
مفعولُ فاعلاتُ فاعلات
مفعولُ فاعلاتُ فاعلاتُ فاعلات
مفعولُ فاعلاتُ فاعلات
مفعولُ فاعلات
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.