.
وقتی نَظَر بَر مـــا کُند آن عـــارِفِ نَستــــوهِ دل
گویا که مَحشــر می شود ، دَر قامَتِ رعـنای دل
اندیشه ای از بیکـَران ، پنهان شده در عـُمق آن
گویا که از عشقــی نَهان ، پیدا شده سیـمای دل
وقتی چَمَن قامَت کِشید.. از دانهی بیجانِ خود
گویــــا تَلَنگــُـر می زَنَد ، آن مـــالِکِ بیتــــای دل
باران رحمت می رِسَد ، از آسمـــــانِ بیکــَــران
پیمــــانه را پُر می کُنَد ، از رحمَتِ مینــــــای دل
گفتا.. اگر.. عاشق شَوَم ، در مکتَبِ جانــــان دل
مجنونِ لیلا میشَوَم ، میسوزَم از غوغـــای دل
وقتی که لیــــلایی شُدم ، در بندِ تارِ این زمـین
ای عاشقان.. گشتم رَها.. ، از آفـَــتِ شیمـای دل
گویا قَلَنـــدر میرسد ، شب را.. چراغانی کنیـد
در راهِ سیندُخت* آمدم ، در عالَــمِ رویـــای دل
یا سهروردی میشَوَم ، یا ابن سینای زمان
یــا راهِ عِقـَــلـم میرَوَم ، یــا در رَهِ رســوای دل
ساقی اگر جامی دَهَد ، همراهِ مستــان میشَوَم
آنـگه.. که مُطرب می زَنَد ، نَقّارهی دنیـــــای دل
*سیندخت : از نگهبانان آتش مقدس ، دختری فرزانه و با بصیرت
سین : نام سیمرغ است
برگرفته از کتاب قلندر و قلعه ( زندگینامه شهابالدین سهروردی )
علیرضا جلیلی راثی #مسافر
بسیار زیبااااااااا