شنبه ۳ آذر
في معزا القتيل شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۰:۴۸ شماره ثبت ۶۹۷۹۶
بازدید : ۳۷۰ | نظرات : ۹
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
لالائی کن كودك ناز، دنیا فسان است...
هر قطرهء ابری.. اشک.. هزاران.. کودک.. بی خانمان است...
* * *
«يابضعتي قدمت لنا خير مقدم
و قدمت حينئذ لنوح قتيلنا
نوحي عليه فانه مظلوم
نوحي علي ظلم اصيب من السماء
ظلم اصيب و لا احد يعرف هنا
من كان؟ ، من هو؟، اورد ذا البلاء
اي و الذي سمك السماء
نمنا و لم نحرس ابانا الامس واه
قتلوا ابانا بين اعيننا و لا
احد هناك يهز منا هيهنا
واه...
نمنا و عین الخصم باصرة عليه
نمنا و حبل السبي هيئة لنا
يومماه....
يا علينا حسرتا...
من نومنا في يوم قدرتنا كذا...»
|
|
نقدها و نظرات
|
ممنونم از حضور گرم شما | |
|
درود بر شما باد ممنونم | |
|
ممنونم ، این جنبه نوستالژیک دارد، مناسبتش الان نیست، اوایل انقلاب در طغیان جریان ائتلاف ملیگراها با مجاهدین خلق و تضعیف شدید جریان اصیل خط امامی سروده شد، البته لازم بود تاریخ آن را قید میکردم، با این توضیح فکر میکنم ضرورت نداشتن ترجمه محرز باشد، بامهر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.