عرض ادب و سلااام سرکارخانم استاد حکیمی
جسارت نیست و حقیقتست
بی نهایت از دقت نظر در امر احساسِ دل،
و ظرافت در علم ان بانوسپاسگزارم.
منتقد صاحب قلم را بر سر علــــــــــــم اورد .13
بدیده ی منت پذیرای نقد استادانه ی ان بانوی محترم هستم
و سبب شعف و برانگیختن ذوق هنر و احساس شدید.
....................................................
اعتنا ناکـــــردنت ماننــــــــد نیشِ عقـــربست
یـــادِگیســــوی کمندت زهرِخوابِ هرشبست
نغمه های دوستت دارم به دل شد گـــــوشوار
گوشِ دل کزهجرِتو هرلحظه در تـاب و تبست
یاد داری خـــوشه ها می چیــدم ازگُل باغِ سرخ
عاشقم کردی به یک بوسه گـواهم کوکبست
بوســــه های ان شبت مــــا را به دامِ دل نهــــاد
بی وفا در کوی مهــرت عشقِ تــو وردِ لـبست
سایه ی معشوق چتــــری بر سرِ عاشـــق بُــوَد
مهرِ یــونـــس کز ازل مِصداق دین و مذهبست
سینه می سوزد چــرا دل داده ام درکویِ یـــــار
اهِ عاشق ســوزِ دل دارد نوایش تـــــا یاربست
بر وزن :
فاعلاتن /فاعلاتن /فاعلاتن / فاعلات
شعر:یونسی یونس
...................................................
احتمالا ویرایش غزل در سایت طولانی ست
رقص قلم را در نظر شما هویدا کردم..
منتظر نقدهای زیبا و پر احساس شما و اساتید محترم
هستــــــــــــــــــــم .
بسیار دلنشین سرودید؛
اما جسارتا قالب شعرتان از دیدگاه تعداد ابیات، یک غزل کامل نیست. نوعی غزل ناقص است؛ زیرا:
حد اقل ابیات غزل پنج بیت است. (البته غزل های متشکل از چهار بیت هم وجود دارد.)؛ اما، دو بیت که دیگر غزل نیست.
ضمن این که، احساس می کنم در مصراع سوم از وزن خارج شده اید.
دقت کنید:
وزن شعرتان، در مصراع های اول و دوم و چهارم،
فاعلاتن، فاعلاتن، فاعلاتن، فاعلن هست؛ اما در مصراع سوم،
فاعلاتن، فاعلاتن، فاعلاتن، فاعلاتن فاعلن آمده است!!!
به درون مایه ی شعرتان لایک می دهم.
برقرار باشید