جمعه ۲ آذر
در مدح امير المومنين شعری از سامع
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳ شماره ثبت ۵۸۲۸۸
بازدید : ۶۰۷ | نظرات : ۱۴
|
|
اى که مداح تو داور يا امير المومنين
در نُبى وصف تو بى مر يا اميرمومنين
وارث علم لدنى کاشف اسرار غيب
ناطق آيات انور ياامير المومنين
دين احمد را تويى خورشيد انور هر زمان
شافع فرداى محشر يامير المومنين
تو وصى مصطفى يى ، تو ولى کردگار
لايق جاى پيامبر يااميرالمونين
از عبادات تمام جن وانس تا روز حشر
ضربت تيغ تو برتر يا اميرالمومنين
اى پسر عم رسول،اى صاحب تيغ دو سر
مفتى هر چار دفتر يا امير المومنين
قاسم فردوس و دوزخ، داعى دين خدا
حامى شرع پيامبر ياامير المومنين
حيدر صفدر على ،ان غالب ميدان رزم
شير ميدان دلاور ياامير المومنين
صاحب تيغ دو پيکر ،فاتح بدرو حنين
قاتل کفار وعنتر ياامير المومنين
اى طبيب دردمندان اى انيس بى کسان
وى يتيمان را تو ياور يااميرالمومنين
روز اول مهر تو اى صاحب عزو علا
دارم ازاحسان مادر يا امير المومنين
اى ترا خوانده محمد در دوعالم نفس خويش
وى محمد را برادر يا امير المومنين
درب شهر علم احمد عالم دين مبين
صاحب مهراب و منبر يا امير المومنين
راکع وساجد امام عابد و زاهد تو يى
عاشق الله اکبر يا امير المونين
ساقى لب تشگان بنما عطاء روز حساب
جرعه اى از اب کوثر يا اميرالمومنين
خسرو تخت سلونى آيت دين خدا
ناظم نظم دو کشور يا اميرالمومنين
مرتضى مشکل کشا شير خدا شاه نجف
همسر زهراى اطهر ياامير المونين
درعدالت بى نذيري درقضاوت بى قرين
قاضى باز کبوتر يا امير المومنين
در شجاعت بى مثالِ در عبادت بى بديل
والد شبير وشبر ياامير المونين
در دلالت لامثالِ در امامت اولين
اى تويى مولاى قنبر يا امير المومنين
دست( سامع) رابگير از لطف در روز حساب
اى اميد روز اخر يا امير المومنين
سيد مصطفى عرفان دوست ( سامع)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سرود زیبا و شورانگیز ی راهدیه آوردید