سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    تاج آفرینش

    شعری از

    ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

    از دفتر دیوان غزلیات ایمان (مجموعه غزلیات ، قصائد و ترکیب بندها نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ۲۰:۰۳ شماره ثبت ۵۷۶۵۷
      بازدید : ۵۰۷   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )


    بر آن شدم که دگر غصّه در جهان نخورم
    در این سراچه صد اندوه بی امان نخورم
    حدیث حوری و رضوان ، شراب و نهر عسل
    رضای دوست مرا غبطه بر جنان نخورم
    چنان ز نازک  ژاله ، چنان به بوی تو مست
    که لاجرم ز می ناب خفتگان نخورم
    عتاب یار پریوش اگر چه دشوار است
    امید عاطفتی هست و غم از آن نخورم
    بدان که بعد تو رفت از نظر جمال نگار
    دگر قسم به تربت گلگون عاشقان نخورم
    به آتش دل و آهی که سوخت «ایمان» را
    زهی که تیر غمزه‌ ی مژگان دلبران نخورم
    بجز هنر که همه تاج آفرینش اوست
    حسیر منزلت و تاج خسروان نخورم
    یقین که مرتبت هر کسی به سیرت اوست
    دگر فریب قِصّه ی زهد مزوّران نخورم
    چه پادشه چه گدا و چه از نخ و چه حریر
    بر این ردای عاریه افسوس بی کران نخورم
    از آنکه هر دو جهان ماورای فکرت ماست
    به شکر عمر گران حرص رایگان نخورم
    خنک چو پر کشم از این تن خمیده به عرش
    فغان که حسرت یک عمرِ جاودان نخورم
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0