جمعه ۲ آذر
مثل تو شعری از احسان صالحی ریحانی
از دفتر تو نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ شماره ثبت ۵۲۰۴۳
بازدید : ۴۸۸ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر احسان صالحی ریحانی
آخرین اشعار ناب احسان صالحی ریحانی
|
تو دلیل نفس هامی
حرمت آرزوهامی
مثل پروانه ای عاشق
روی گلبرگ نگامی
***
تو دلیل گریه هامی
مثل اشک رو گونه هامی
مثل یه قطره شبنم
که چکیده از چشامی
***
تو دلیل بارش ابر
تو همون ابر بهاری
تو مثل یه آذرخشی
در دل شام سیاهی
***
تو ترنم ترانه
حس خوبی کودکانه
تو مثل زلال آبی
در دل سرد زمانه
***
تو دلیل سرخی می
تو همان باده جامی
ای تمام هست و بودم
تو دلیل التیامی
***
تو مثل ترانه شادی
مثل قاصدک رو بادی
که به این قلب شکستم
امید وصال دادی
***
تو مثل یه قرص ماهی
عاری از شرک و تباهی
که هر آنکه را که خواهی
کنی در دم پادشاهی
***
تو همان آهوی دشتی
مرغی از باغ بهشتی
که در این کویر وحشت
بذری از عاطفه کاشتی
***
تو تبلور یه نوری
مثل پل واسه عبوری
تو فرشته ای تو حوری
آخه تو خیلی صبوری
***
تو مثل درخت طوبی
وسط باغ بهشتی
کاش میشد که نامی از من
روی شاخه ش می نوشتی
***
تو مثل افسانه زیبا
همیشه پاک و شکیبا
من همون دیو تو قصه ام
که به امید تو نشستم
***
تو مثل افسانه هایی
همیشه بی انتهایی
تو نه هویی و نه هایی
نفس باد صبایی
***
تو شکوه کوهساران
تو زلال چشمه ساران
تو از آن هر چه هستی
مثل قطره های باران
***
تو معنی ناب کلامی
پر شکوه مثل سلامی
بی تکبر ، صادقانه
مثل شعری کودکانه
***
تو مثل آبی گوارا
شستی جان واژه ها را
نفس پاک مسیح ای
که زنده می کرد مرده ها را
***
تو درخشش ستاره
با تو زندگی ام بهاره
تو نباشی در کنارم
دل من آروم نداره
***
تو سزاوار بهشتی
مثل مهر سرنوشتی
میدونم مثل همیشه
از رو تقصیرم گذشتی
***
ای تمام بود و هستی
ای دلیل شور و مستی
با تموم اشتباهم
در به روی من نبستی
***
ای تو نور دیدگانم
من مثل آبی روانم
اگه دستم رو نگیری
رو به هر سویی دوانم
***
ای تمام اشتیاقم
شور مستی در کلامم
نفسم به بند آمد
قلمم ستوه آمد
نام تو به وصف نیامد.
# سید احسان صالحی ریحانی#
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.