يکشنبه ۴ آذر
تمنّا شعری از هوشنگ زاهدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۷:۰۹ شماره ثبت ۵۰۵۰۱
بازدید : ۴۶۷ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب هوشنگ زاهدی
|
خوشم که گلشنِ عمرم ندیده خار تمنّا
عزیزِ فقر بماندم نگشته خوارِ تمنّا
خوشم زتوسنِ خودکامگی ولذّتِ فانی
بدستِ عقل نمودم پیاده بارِ تمنّا
درآتشِ غمِ خودسوز و دور دار ز کَسان
که آبروی بباید کنی نثارِ تمنّا
تو رویِ حاجتِ خود را بزیرِخاک بپوشان
که بادِ یأس وزانست ازجوارِ تمنّا
دروغ وچرب زبانی وهرستایشِ بیجا
بُوَد رفیقِ تقاضا و دوستدارِ تمنّا
هزار نکته بُوَد در میانِ دست تقاضا
هزار رمز وحکایت بُوَد کنارِ تمنّا
ز کامِ افعیِ نفس است بی حساب فشانَد
به خرمنِ گُذَرانَت همی شرارِ تمنّا
به آبِ عزم توخاموش کن شرارۀ نفست
رفیقِ غم شو وهرگز مشو یارِ تمنّا
تو داغِ غم به دلِ آرزو اگرکه گذاری
به است زانکه شَوی خوار و داغدارِ تمنّا
سرور وعیش بتحقیقِ زاهدی، همۀ عمر
نیارزد آنکه نَهی پای در دیارِ تمنّا
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دروداستادبزرگوارم
بسیارزیباست