جمعه ۲ آذر
تصویر انتظار شعری از نیما اسکندری
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ۰۳:۴۸ شماره ثبت ۴۸۷۱۰
بازدید : ۳۲۲ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب نیما اسکندری
|
خوش خبری، که منتظرم عاقبت، از راه می رسد
از پس این همه ابر های سیاه نور ماه می رسد
*******
گناه مان چیست ، عقاب خبط نیاکان ِ آشنا
چه خوش نسیمی ، چه نیک عطر از ریاح می رسد
*******
لفظ عشق کم است بر قامت تو دلبر جانان
چه بیت و شعری ،که آمدنت بر این گواه می رسد
*******
معشوق کم است بر این همه صلابت ایشان
گفته وصف تو بر این جهان ، ز الواح می رسد
*******
سپاه عاشقان در انتظارِ،امیر و سالارشان هستند
چه صَف بر این همه مهرت که صاحب جاه می رسد
*******
شریف ترین به عالم ُو به نسبت آدمیان هستی
چه قرب لایق بر این اوج شکوه که آخر، گاه می رسد
*******
تصویر قیام تو به عرش آسمانُ به فرش زمین
چه قاب قَدر بر این تصویر، که همی شاه می رسد
*******
جشن به بزم، مقصد نه بل تاثیر قیام توست
نیما ببین که سوی راه مردی از پگاه می رسد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.