دوشنبه ۵ آذر
رسیدم تا به آیات حجابش شعری از زهرا حسین زاده
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ۲۳:۱۷ شماره ثبت ۴۵۹۹۳
بازدید : ۵۲۱ | نظرات : ۴۹
|
آخرین اشعار ناب زهرا حسین زاده
|
ادامه ...........
کسی دیگر جوابم را نمی داد
جواب ، حتی سلامم را نمی داد
کسی دیگر مرا از خود نداند
تمسخر ها و غیبت ها بماند
نگه بر ظاهرم هر کس که می کرد
به این رفتار من اندیشه می کرد
نمی شد باورش بهرم مهم است
یقین و اعتقاداتم مهم است
گذشت و در سر درس معارف
که گفت استاد ما استاد عارف
کسی که روی بر قرآن نماید
اگر یک دوره ختم ِ آن نماید
سه نمره گیرد و این با خود اوست
اگر چه خودبخود یک کار نیکوست
شروع کردم به ختم وکار قرآن
به دل تابیده شد انوار قرآن
یکایک آیه ها را فکر کردم
نوشتم برگزیدم ذکر کردم
بشد آخر شدید انس ام به قرآن
نمی گشتم جدا یک لحظه از آن
نظر بر خوبی هابیل کردم
تفکر در خود و قابیل کردم
به زیبایی خلق و ... آسمانها
چه دفترها که پر کردم از آنها
چو استادم بدید این کار من را
تعجب می نمود افکارمن را
که بودم بی حجاب و سر به قرآن
پناهم گشته بود آخر به قرآن
چو می بود آیه ای جالب برایم
که خوش فرموده بود آنرا خدایم
سریع آن آیه «های لایت» می نمودم
ز عشق آکنده می شد این وجودم
مرا اصل تحول شد از اینجا
برایم راز ها می شد هویدا
رسیدم تا به آیات حجابش
به نوری که بتابید از کتابش
جواب هر سوالی را که می شد
گرفتم زان دلم آسوده می شد
به خود گفتم چه احمق بوده ای تو
ز کار این و آن افسرده ای تو
ز خوب و بد اگر دیدی بدی را
گرفتی از چه خود راه بدی را
چرا خوبی خوبان را ندیدی
تو این دیدی ..چرا آن را ندیدی
نظر کردم چو خواندم از کتابش
به مردان کرده بود اول خطابش
که چشم خود ز نامحرم بگیرید
والا در کف ایشان اسیرید
پس آنگه بر زنان فرماید این را
حجاب و پوشش و این رسم دین را
سپس توصیف پوشش را نموده
که واضح وصف و شرحش را نموده
به جلبابی که پوشاند سراسر
وجود و جسم زنها را چو گوهر
دگر بهتر ازین آخر نمی شد
که حفظ زن از این بهتر نمی شد
از اینجا تازه من آغاز کردم
در تحقیق خود را باز کردم
شروع کردم به تحقیقات دیگر
به پوشش در همه ادیان دیگر
..............ادامه دارد
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.