يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر محمدعلی جعفری ندوشن (مجنون)
آخرین اشعار ناب محمدعلی جعفری ندوشن (مجنون)
|
سلام علیکم سال نو را به همه شما عزیزان تبریک میگم. در مورد قافیه های این شعر از بعضی اساتید کسب تکلیف کردم که اکثرا تایید کردن که همین جا ازشون سپاسگزارم
بهترین سالها رو براتون آرزومندم
با چرخش این خاک به دور خورشید
عالم ز حلول گل و بلبل خندید
یکسال چشد گرمی و سردی، دنیا
تا بلاخره روی گلستان را دید
این کعبه ی دوّار، به حول خورشید
سرمست طوافش شده و گل رقصید
یک میکده از چشم خماری می ساخت
وقتی که به گردِ هدفش می چرخید
گل منتظر سیصد و شصت و پنج است
هر حادثه از ثانیه ها را سنجید
جان، تازه کند وقت بهاران، دنیا
چون پرتوی از عشق به آن می تابید
اینست فقط ماکتی از یک معنا
منظومه ی عشق است به حکم تقلید
خورشید حقیقی بشر در راهست
آن صاعقه ی نور که باشد جاوید
ای کاش زمان رمضان می آمد
در لحظه ی افطار هم او می بارید
ما تشنه لبان، آب وضویش نوشیم
بر قلب پر از خار رسد آن توحید
وقتی که بیاید ز بهاران گوید
هر روز گلستان شود و گردد عید
باید برسد روز ظهور آن گل
تا که بتوان عید سعیدش نامید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
کامتان باشد و هر روزتان نوروز نوروزتان پیروز
در مورد سوالتان بله هم قافیه هستند