يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر مریم شجاعی(بشارت )
آخرین اشعار ناب مریم شجاعی(بشارت )
|
حالا که می توانیم ،مثل شهاب باشیم
حیف است ته نشین باشنهای آب باشیم
هرچند ،سربه زیریم ، درتنگهای کوتاه
درجای خودکه بدنیست درپیچ و تاب باشیم
آرام و انضباطی،یک عمرشیوه هایم !
خارج شدم که باهم درانقلاب باشیم
آواره و پریشان ، مجنون دربیابان
یا مثل روح لیلی درتوی قاب باشیم ؟
یک قطره از زلال یک مشت آب یاچند(1)
رویای چرک دریا ،درهرسراب باشیم ؟
وجه شبه شنیدیم درشیری و شجاعت
تانام مستعاری از یک عقاب باشیم
دلهایشان که پرشد،دستانشان که خالی
محض رضای یاران ، نان و شراب باشیم (2)
بودیم بر گسلها ،قرص و عمیق و محکم
وقتش رسیده باید، یک دم خراب باشیم .
____________________________
مریم شجاعی - 20/10/93
(1)اشاره به این تکه از شاملوست : ابچاله شفاف بهترازدریای گل الوداست
(2)- گفتارحضرت عیسی به یارانش: این نان من و این شراب من است . که جسمش نان فطیرو خونش شراب .
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عالی خواندمتان
بیش از اینکه غزلتون به دلم بشینه اندیشه تان رو دوست داشتم که در شعر نهفته بود