يکشنبه ۴ آذر
یلدا شعری از هانیه بانشی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۰:۴۶ شماره ثبت ۴۳۱۸۷
بازدید : ۴۴۲ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب هانیه بانشی
|
وچه زیبا گفت یلدا
تا زمستان
چند دقیقه بیشتر باقی نمانده است
تو اگر حوصله داری
آجیل و پسته ی ناب را
با کمی گاز پر آب را (هندوانه)
با نگاه به راه خوابت
دانه دانه در شکم کن
منِ یلدا خواب ندارم
امشب است شب قشنگم
حوصله در من دمیده است
تا خود صبح من عزیزم
با خود ماه من می رقصم
تیک تیک ساعت آرام
خوردنی هر دم آسان
شکمت امشب گیراست
و اینجا
عمو نوروز شاداب
که زمستان در کمین است
عید هم آخر می آید
کار و بارش در زمین است
آدما، امشب ضیافت
دل که در شوق یلداست
پاک از غم پاییز
که در برگ به پاخاست
اینک سراپاست
در میان
شاخه به بالاست
لخت و نمناک
به خدا در آرزوهاست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.