عید سعید قربان ...مبارک بر دوستان
قسمت اول"همراهی عشق"
سروده شده در قالب شعر پنج مصراع مینائی
***
گذربه همراهِ جوشانِ قله ، سخت ولی گذر
عبور نمی شود ،چشم ،ترسان از بریده یِ راه
او دوان و من ساکن به جبرِ عقل
فرش می گزینم ولی انتخاب او دریاست
پایانِ من، اما شورِ او برجاست
***
یاد نمی رود آن جرعه هایش و او مست آور
سبو دارم از مِیَ ش ولی بی او ، لب بَر لبِ سقوط
پایه نشین باید و، با او، تا به خوش نوشی
هلاکت است ، تیغ نشسته مِی به گلو کند عاقبتش
سلامتِ نوش ، نزول باید از رفعت و به مراودتش
***
گانه ای اضافه به عجایب جهان ، گانه ی عشق
اوج باید و صعود به دست یازی
فرود باید به همراهیش تا دریا
ابتدایش ذره به ذره شدن تا توانِ اوج
انتهایش قطره قطره ، گم شدن در موج
***
فتح جوشان چشمه با کمند یار
جز به یارِیار چگونه می شود فرود
او روان ز رفعت ومن بوسه بر سقوط اکنونم
قایقی باید از مژگان بر تنش روانه شوم
یا که تاری از گیسو تا فرود فاتحانه شوم
مسعود خلیق اخلاقی
دی ماه2 9