شنبه ۳ آذر
زندگی این است ! شعری از محمدکدخدائی
از دفتر زندگی ! نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۲۲ شماره ثبت ۳۶۹۸۰
بازدید : ۷۱۸ | نظرات : ۹۹
|
آخرین اشعار ناب محمدکدخدائی
|
زندگی ؟!
زندگی جمعِ همین
جزیی هاست
زندگی جمع همین
اضدادهاست !
سیر داغ
پیاز داغ
کله جوشِ
سفره ی فقرمن و
همسرم وفرزندهاست !
زندگی
عشقست وشادیست
خندیدن
دن دنیدن
رقصیدن !
زندگی
گاه ،
غم وغصه و
رنج و تعب و
اشک ریختن !
زندگی
عاشق شدن و
دل دادن .
روز بعدش ،
پشیمان شدن و
پس دادن !
گلدان های تشنه را
آب دادن
زندگی
یعنی همان دوست داشتن ،
ماهیِ منتظرِ آکواریم را
تشنه
نگذاشتن !
زندگی
بردن ،گهی هم
باختن !
بر سر دشمنِ انسان
به دلیری ؛
تاختن !
زندگی
شعریست روشن
و روان
همچو رودیست
در جوی روان !
همچنان کودکی
شاد و دنان
گاه ،
سوی مادر
گریان و دوان !
زندگی
دست زدن، هورا کشیدن
رای دادن
یا ندادن !
شعر بد را
خوب دیدن
نمره دادن
یا که شعرخوب را
بد دیدن
نمره اش هرگز ندادن !
زندگی
آسان و سهل ست
و گاه هم ،
مشگل !
زندگی
گاه ،
چه زشت است و
گهی هم
خوشگل !
زندگی شعرست ،شعورست
مرام ومعرفت است و
نور است !
زندگی
شرست وشورست
دست یکدیگر گرفتن ،
غرورست !
آری !
دست یکدیگرگرفتن
آن
غرورست !
زندگی
اینست
چنین است !
محمد کدخدایی
شعر عرفان واعتراض
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.