جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
از راه رسید باز نوروز
این جشن خجسته باد و پیروز
از جان و دلم دوباره گویم
نوروز شما خجسته باشد
گلهای شکوفه بهاری
باز آمده اند بی شماری
در جشن خجسته بهاری
حیف است دلی شکسته باشد
امروز بنفشه است و فردا
نوبت برسد به یاس زیبا
کوکب نشده اگر هویدا
از راه رسیده خسته باشد
عاشق شده سوی دلبر خویش
یک دسته گل خریده از پیش
دلدار برای بوسه یار
در پلّه در نشسته باشد
شیرینی و هفت سین نوروز
در سفره بگسترید دیگر
در آب بیاورید گندم
تا موسم عید رسته باشد
در جشن بهار و جشن نوروز
خرم دل و شاد هر کسی باد
چون غنجه که خنده آورد صبح
لبهای همه چو پسته باشد
ایزد در شادی روی مردم
با دست دعا گشوده آرد
اندوه و غم از گذار مردم
بر مردم خوب بسته باشد
در سال دگر امید داریم
جشن دگری با هم گذاریم
شیرینی به کام نوجوانان
خرمای بدون هسته باشد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.