اشاره:
اینطور نیست که اگر دوستی از دوستان عزیز ما به هر دلیلی برای مدتی از دیده برود از دل هم برود؛ حاشا و کلّا...اصلا سنجیده نفرموده آن که فرموده است:از دل برود هر آن که از دیده برفت...خیر.در جمع صمیمی «شعرناب» همه هوای هم را دارند ؛ همه در دل هم جای دارند؛ همه جویای حال و احوال یکدیگرند و همه سلولهای گلبوی یک پیکر و برگهای معطر و باطراوت یک درخت تنومند و شادابند...بیش از این را باعث تصدیع و مایه ی تضییع می دانم...چه بهتر که شعر را مرور کنیم ؛ با این توضیح که اخوانیّه نوعی از شعر است که در ادبیات فارسی عمری هزارساله دارد:
چندی است که از «طارق» و شعرش خبری نیست
استـــــاد «خراســـــــــــانی» ما کوش؟ کجا رفت؟
آن نـــادره گفتــــــار کــــــه بـــــا شعــــــر بلیغش
بی واسطه بـــــرد از ســـــــر ما هوش کجا رفت؟
آن ســــــرو خـــــرامـــــــان ریــــاض ادب و فضل
گلنغمــــــــه ی گل بـــــاور گلپـــــوش کجا رفت؟
احیـــــاگـــــــــر بس جان و دل عاشق و مشتاق
روشنـــگـــــر بس محفــــــل خاموش کجا رفت؟
آن طرفـــــه سخنــــــور که به جام سخنش بود
هر واژه و حــــرفــــی عســــل نوش کجا رفت؟
وارستــــه ادیبـــی کـــــه ز چــــــــــوب ادبیات
می کرد ادب هـــــر چـــه خطاکوش کجا رفت؟
پیوستـــــــــه من و «ملحـــــق» آزاده و یـاران
از جـــان و دل استیــــم دعــاگـوش کجا رفت؟
تکــــرار کند «خوش عمل»این مصـرع دلتنگ:
استــــاد «خراســــانی» ما کوش؟ کجا رفت؟