خدایا ای خدایا ، کن عنایت
به ایامی که نامش شد ولایت
بده توفیق ، تا قدرش بدانیم
ولایت را کمی درکش نماییم
تو ابراهیم را ،خواندی امامش
بدادی رتبه ی خاص و تمامش
چرا که او به واقع بتشکن بود
خدا را آیتی بر مرد و زن بود
بداد او را خدا ، در وقت پیری
چه فرزند ی که یکتا در دلیری
شد او حاضر فدا سازد پسر را
ز هر قیدی ، رها سازد بشر را
خدا هم داد ، مزد این اطاعت
نبوت شد ، به اولادش عنایت
امامت را ، تداوم اسمَعیل است
که الحق بهترین راه و سبیل است
ازو شد ، جد پیغمبر پدیدار
که نام این پیمبر گشت قیدار(1)
نبی ِما ، محمد هم چنین کرد
اطاعت از خدا در امر دین کرد
خطاب آمد بیان کن آنچه نازل
نموده رب و هم ، تابیده بر دل
بگفتا که کمال دین در این ست
علی الحق، امیر المومنین است
بفر مودش به مردم ، ایهالناس
بخوانید آیه ی حق را به اخلاص
هر آنکس را که من مولای اویم
علی مولا ست بشنو آنچه گویم
پ.ن
1- قیدار نبی با نام اصلی قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام است.
او را فرزند اسماعیل و نیای سیام محمد، پیامبر اسلام دانستهاند. در کتاب منتهاج البراعه تالیف میرزا حبیبالله هاشمی خویی و کتاب جلا العیون تالیف محمد باقر مجلسی نیز به همین منوال شجره قیدار نبی را به ابراهیم و آدم نسبت دادهاند.[۱] در تاریخ یعقوبی آمدهاست که اسماعیل ۱۲ پسر داشت که بزرگترین آنها قیدار بوده وی در شهر قیدار که به نام خود وی منسوب است (واقع در استان زنجان) مدفون است.