سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        هراشکی که میچکد.. چکابۀ درد نیست

        شعری از

        امیردشمن زیاری

        از دفتر از این کرانه بیتاب نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ۰۳:۱۴ شماره ثبت ۲۹۶۱۸
          بازدید : ۵۹۴   |    نظرات : ۱۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر امیردشمن زیاری

        اینک آن جزیره ام
        با شوراب یی تلخ ،
                                گرداگردِ حضورم 
        که اشکی مادرانه
        ازهلال تا بدرِکامل
                               چون جَذبۀ ماه
                                                 امر به جزر و مدم میدهد
        وچنین شد 
        تلخ یافتم ؛
        هر قطره یی کز چشمی
                                        به برهۀ بیراه میرود 
                                                                 اشک نیست .
         در فراسوی مرزهای من  
                                   چشم انداز کمدی ِ تکرارِ تاریخی در اکران است
        تلخندهای صامتی هست که به چشمِ تنگشان 
        چون حس کردن دردیست 
                                بر بسترِمَرگزای ِ یک شکست
        که خلاء سرد ِ انتها را
        ناامید
        زِآخرین رخنۀ پلشتۀ تمامت خواه تنفس میکرد

        این که میچکد
        وزروی گونه های ِ مزدور و فربه ات به قبطه میرود
        اشک نیست ؛ چکابۀ درد نیست،
        آبِ دهانیست وقیح
        کز چشمان اباطیلتان
                             پرتاب
                               به قداستِ پیروزِ یک شرافت میشود
         
        وین چنین بود و گشت 
        که سلطنت جاوید یک ابدیت 
        نیازمند تطهیرِ آخرین شد
        با آبِ مقدسِ جزیرۀ من
        برانم
        گر این کراهت و معصیت
        چشم اندازِ همجواریتان باشد
        به عنایت زمان
        فارق از هردومکان
        در تناسخ
        زنبورکی شوم
        و پرویزان
        میان آن همه ستاره گان تلخِ تجدید
        به دنبال شهد جانپناه تو خواهم بود
        همچنان
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        5