سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 6 تير 1403
    20 ذو الحجة 1445
      Wednesday 26 Jun 2024
      • روز جهاني مبارزه با مواد مخدر
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      چهارشنبه ۶ تير

      گر خدا محور شود افکار ما

      شعری از

      فرامرز فرخ

      از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۰۵:۴۳ شماره ثبت ۲۶۴۰۸
        بازدید : ۴۱۵   |    نظرات : ۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر فرامرز فرخ

      امام صادق(ع) فرمود: هیچ مؤمنی نیست مگر اینکه در او «دعابه» است.
      راوی از امام پرسید: دعابه چیست؟
      حضرت فرمود: یعنی مزاح و شوخی.(1)
      -----------------------------
      شوخ طبعی خوش بُوَد بهر بشر
      تا به حدی که نگردد درد سر
      یک زمانی در میان دوستان
      همچو جمعی در میان بوستان
      شوخی و تفریح ما گل کرده بود
      جمع ما را پر ز بلبل کرده بود
      کم کمَک بالا گرفت از حد خود
      همچو سیلابی گذشت از سد خود
      حد و مرز آن به کل نابود شد
      احترام یکدگر چون دود شد
      حرمت پیر و جوان بر باد رفت
      دست شیطان زین میان از یاد رفت
      رنجش آمد جای آن لبخند ها
      رفت اثر از آن همه ترفند ها
      غیبت و تهمت چه بی اندازه شد
      فحش و بد گویی دمادم تازه شد
      کن ز شوخی اهتراز این را بدان
      آبرو ها را بریزد بی امان
      گر خدا محور شود افکار ما
      او همی راضی شود از کار ما
      غُرب ِ از حق دل پر از غم می کند
      قُرب حق شادی فراهم می کند
      شادی باقی اطاعت از حق است
      حرف شیطان را پذیرا ناحق است
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0