شنبه ۳ آذر
یاد بادا روزگاری که پدر در خانه بود شعری از مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۴:۵۹ شماره ثبت ۲۶۳۱۴
بازدید : ۳۶۳ | نظرات : ۱۷
|
دفاتر شعر مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
آخرین اشعار ناب مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
|
یاد بادا روزگاری که پدر در خانه بود
سایۀ امن و امانش را به سر کاشانه بود
اعتبارش در میان شهر ما بودی از آنک
ریش او ،اسپیدی آن موی سر بیعانه بود
در مسلمانی ، جوانمردی همانند علی
با ریا و با دو رویی اینقدر بیگانه بود
جمع ما جمعی خوش و در خانه ای پر از اطاق
مادرم چون شمعی و گردش پدر پروانه بود
شغل او آهنگری با آتش و با کوره بود
پشت سندان،پتک و آهن در هنر، یکدانه بود
گر چه محروم از سواد و مکتب و مدرسه بود
لیکن او در عصر خود صاحب نظر فرزانه بود
مرتضی رو در خموشی فاتحه میخوان بر آن
مثل باران بود و برقی در گذر افسانه بود
مرتضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.