شنبه ۳ آذر
خیزید و بیایید به صحرا که بهار است شعری از مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ۱۸:۳۱ شماره ثبت ۲۵۴۴۱
بازدید : ۳۵۰ | نظرات : ۲۰
|
دفاتر شعر مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
آخرین اشعار ناب مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
|
خیزید و بیایید به صحرا که بهار است
از بهر شما چرخ و فلک گشت و به کار است
هم سنبل و هم سوسن و گلهای بنفشه
با جملۀ گلهای دگر رسته قطار است
پاییز و دی و بهمن و اسفند گذشتند
هنگام چمن گشت و نگاری و کنار است
بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه
هر کس به طریقی همه مشغول به یار است
دریاب همین لحظه و این حال و هم اکنون
بر ماضی و مستقبلت ای دوست چکار است
القصه مرا شاهد و پیمانه و ساقی
با مطرب و مغنی و دف و چنگ مدار است
اینها همه گفتی و نرفتی به خموشی
رو مرد عمل باش نه اینها به شعار است
مرتضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.