يکشنبه ۲۷ آبان
مگر دخت نبی ، جرمش کدام است شعری از فرامرز فرخ
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ۱۶:۱۷ شماره ثبت ۲۵۱۲۶
بازدید : ۵۴۳ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب فرامرز فرخ
|
چرا عالم چنین ، ماتـــــــــــــم گرفته
جدا گشته ز شادی ، غــــــــــم گرفته
نشسته ، حزن و اندوهـــی ، به دلها
غم بسیار و انبوهــــــــــی ، به دلها
همه عالم، اسیر و ، مست حیـــرت
ز فقدان کمی، انصاف و غیـــــرت
مگر دخت نبی ، جرمش کدام است
که تلخ از زندگی، کامش مدام است
چرا اطفال معصومش ، حـــزینند
چرا پیوسته با غــــــم ، همنشینند
نگر بر چشم خونباران اطفــــــــــال
چرا سوی جنان،بگشوده اي بــــــال
نموده داغ پیغمبر، چــــــه زارت
ضعیف و ناتوان و ، هم نـــزارت
زمانی دست مــــــولا را ، که بستند
چنین قلب حـــــزینش را ، شکستند
نبرده بو،ز دین، آن بــــــت پرستان
هجوم آورده بر خانه ، چو مستـــان
علی مولا و همچون، جــــان او بود
تو گوئی فاطمـــــــه ، مهمان او بود
شکسته سینه و ، قدش خمیــــــــــده
غمین و خسته از، رنجي كه ديــــده
بگو بهر جدائی ،این چه وقت است
که فقدان توبرشیعه، چه سخت است
تو ای دخت نبــــــــی ، ام امامت
عطا آرا مشم کن ، با کـــــــلامت
بگو برمن، چرا دستت کبـــــود است
که پروازت، ازاین دنیا چه زود است
ملاک بندگی ، عرفــــان زهرا ست
بهشت حق کنون ، مهمان زهرا ست
بهشت ِ بی علــــــــــــــــی ، معنا ندارد
علی بی فاطمـــــــــــــــــــه ، همتا ندارد
فرامرز فرخ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.