وطن ای خاک ایرانم، گرفته نشات از جانم
طفیل راهت ای مادر ، اسیر شیر و پستانم
چو جَمُشید بر بامی، فریدون فرخی ،سامی
تو شیر افکن چو بهرامی،به گیتی خسروی جامی
مِهین میهن ایران ، نماد شیر و خورشیدم
همه کوشیم تا پیروز، تو باشی نور امیدم
درفش کاویان هادی ، علم گشت بهر آزادی
ز ظلم از ستبدادی، بشارت بر جهان دادی
دُرافشان گشت زین نصرت،به گیتی کاویان دَرفْشَم
همه آبادی خاکت ، همیشه هر کجا، فَرشم
سیاوُشم ، سپید پوشم ، به راه و رسم تو کوشم
به خون پاک تو جوشم،چو جان آرَمْت در آغوشم
زلال و صاف زالِ زَر،روان رودی چو رودابه
دو لولو لعل خوشابه ، بسان قرصِ مهتابه
زلال آن رود دریا شد،صدف دُر شد گُهر رُستم
همه شان و شکوهت را،ز تاریخت همی جُستم
گرامی باد دامانت ، برفت اندر جهان نامت
نُوید فتح بر بامت ، به کیوان بر شد ایوانت
جهانگیر و جهان آرا،جهان دار و جهان بخشم
برای سرفرازی هم، به مانند همان رخشَم
حریم حرمتت دانم ، به پایت رخش جولانم
کیانت را خریدارم ، به مرزت من نگهبانم
ادیم موطنت خوانَم ، چو آرش تیر با جانم
وطن ای خاک ایرانم ، بدون تو به زندانم
خدا داند ز بهر تو ، مسلّح تا به دندانم