عاشقان ، کوفه دیاری بسته است
عهد عاشورائیان بشکسته است
راه و رسم مردمش مهمان کشی
آب را بر تشنگانی بسته است
روز عاشورا پذیرایی نمود
رأس مهمان را به خون ها شسته است
بعد آن از بهر شادی های کور
روسری یِ دختران بُگسسته است
جمله ی آل عبا را چون اسیر
بر کف هر کوچه ای بنشسته است
سر برهنه عصمت آل نبی
از خجالت گریه اش آهسته است
زینب بی بی نشان بیچاره تر
بحث قرآنش ز شیطان رسته است
کوفه امّا این زمان متروکه شد
قبر های مردگان برجسته است