علی اذان فجرِ
در آسمان غربت ، با دشمنان نرفتـــم
در غم و غصه هایم ، دست علی گرفتم
امام شیعیان هست ، دلبند هر مسلمـان
یاران او زیاد است ، چون قطره های باران
علی فرزند کعبه ، علی شیر خدا را
علی اذان فجر است ، علی مهر و صفــا را
علی مدینة العلم ، پیامبرم ندا کــــــــرد
در قله ی کوه طور ، رسول حق صدا کرد
او رهبر امامان ، علی فاتح خیبـــــــــــر
دوست دارم، تو عشقی ، ای گل ناب و دلبر
علی خورشید عدلِ است ، علی آن ماه تابـــــان
در آسمان ظلمت ، شعاعش نورِ ایمان
ای یاور پیامبر ،علی شمشیر ناب است
همیار مصطفی را ، تو ماه و آفتاب است
علی دعای فجر است ، علی جانِ ثواب است
علی کعبه ی مکه ، علی ابر و حباب است
ای آفتاب روشن ، به محتاجان سفر کــــن
به جون گل بهارت ، به مظلومان نظر کن
ای آسمان صافم ، بی تو دل بیقــــرار است
مهری نما به دردم ، ای باغ و لاله زار است
من عاشقم اسیرم ، به عشق تو می میـــــرم
نهج دلت رو خوندم ، بی تو من چون کویرم
شادم با شادی هایت ، ثار از عدو می گیرم
با منکر ولایت ، می جنگم تا بمــــــــــــیرم
جاسم ثعلبی (حسّانی) 16/04/1391