جمعه ۲ آذر
غزل صادق « به پاس قدردانی ازدو اسوه علم و ادب ناب » شعری از امیر محمدی ارکانی (صادق)
از دفتر دروغ صادق نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۵۶ شماره ثبت ۱۷۰۴۳
بازدید : ۱۰۱۳ | نظرات : ۳۴
|
دفاتر شعر امیر محمدی ارکانی (صادق)
آخرین اشعار ناب امیر محمدی ارکانی (صادق)
|
« بسم رب الجلیل »
___
تقدیم به
استاد دلجویی عزیز و استاد اورجی گرانقدر
_____________
نـــدانــم. بــــگویـم نَــگویــــم تـــــو را
کــه دانــی بـهِ پــایــت نـشستم چرا ؟
***
نــدانم،بــگویـــم چـــه گــویـــی،ولـی
مُـــرَدّد تــــو کــــردی مـــــرا دلـبـــــرا
***
چــه شبـها کـه یـادت به من طعنـه زد :
نـــگــــــــــارا شــدی دلبـــرِ غــــم فزا
***
و افــسـانه شــد نـام مـجـنـون،بشهر
چــو لــیلــی کـه کـامـش نـدادی مـرا
***
ز شـرم رفت به آستیـن ،سَرم لحظه ای
خـــــدایــــا چــه گــویـم ز ایـن ماجرا ...
***
هــمـــــانــــا خــدایـــــا به دل آگـهـــی
سـپــــردم بــه تـــو،هـــرچهِ خواهی بَرآ .
***
همین قــدر بـگـویــــم تـــو را ،مَریــــما !
نـــدارم پـنـاهـــی ،بـه جـــان ،زین سرا
***
بــه خالَـت قــسم، جــان ،که دِل دادهِ ام
بِــکِــش صــــادقت را از ایـــن قـــــــهقرا!
***
___________________________
پ ن صادقانه : این اولین شعر کلاسیک در کارنامه "صادق" بعد از عمری سرخ و سپید گویی است که با علم و شناخت کامل نسبت به وزن عروضی آن (بحر متقارب مثمن محذوف = فعولن فعولن فعولن فعل) سروده شده است،بی شک ایراداتی میتواند بر آن وارد باشد،خوشحالم میشوم با نکته نظراتتان راهنمایی ام کنید .
ارادتمند شما
ا.م.ا . صادق
__________________________________
28 مرداد ماه 1392 - مشهد مقدس
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.