جمعه ۲ آذر
\ شهر زمستانی \از قلم شاعر نامی خراسانی استاد غلامرضا شکوهی شعری از امیر محمدی ارکانی (صادق)
از دفتر نبض احساس نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۲۱:۰۲ شماره ثبت ۱۶۷۹۲
بازدید : ۷۵۱ | نظرات : ۴۴
|
دفاتر شعر امیر محمدی ارکانی (صادق)
آخرین اشعار ناب امیر محمدی ارکانی (صادق)
|
" شهر زمستانی "
از قلم شاعر نامی خراسانی استاد غلامرضا شکوهی
***
باد در موی تو رقصید گل افشانی را
ریخت بر شانه ی تو بذر پریشانی را
واژه در چشم تو آبی به تن شعر نشست
با نگاهی به لبم ریخت غزلخوانی را
دکمه از پیرهنت باز کن ای باغ انار
هدیه کن آنچه که می دانم و میدانی را
بنشین روی چمن های ترِ چشمانم
تا ببینم به تنت جامه ی عریانی را
باز کن غنچه ی لب را که گران میخندی
باز کن بر سر بازار گل ارزانی را
خم شدم بر ورق عمر و به خود میگویم
چه نوشته است خدا صفحه ی پایانی را
شهر در رخوت مسموم فروخفت که کرد
محرم خانه ی ما غول بیابانی را
اسکلت های یخی سینه ی گرمی نزدند
رو به خورشید کن این شهر زمستانی را
***
پ . ن : غریب به 10 سال پیش پشت نیمکت های دبیرستان دکترعلی شریعتی مشهد در کلاس درس این اسوه علم و ادب زانو زدم و امروز هرچه دارم مدیون این شاعر فرهیخته و نام آشنای کشورمان هستم .
اینم عکس حضرت استاد !
http://old.shahrara.com/news/1388/3/17/image/12-5.jpg
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.