جمعه ۲ آذر
مرغ دریایی شعری از مهرداد درگاهی
از دفتر برای تو نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۳۶ شماره ثبت ۱۲۷۸۱۸
بازدید : ۱۹۳ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب مهرداد درگاهی
|
شبی تاریک و طولانی
صدای موج بر ساحل
هوا ابری و بارانی
مرغ دریا یکه و تنها
راه میبازد
در این دریای طوفانی
بساط تیرگیها را
چگونه جمع میسازد
میان خواب این شبهای مهتابی
دست بیپایان باران بر تنش
فکر ساحل در میان روز اما در سرش
ندارد طرحی از خواب و نوازش
از این دریای بیتاب
ندارد گویی اما هیچ خواهش
گشوده بال چرخ میزند
چرخ میزند
چرخ میزند
صدای باد میآید انگار
ندارد حسی از روزهای رنگی
از آن سبزه از آن کوههای سنگی
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما همواره شاهزاده خانوم سپاس از توجه شما و توضیح کاملا درست و بجایی که نوشتید راستش من به هیچ نظم و قالبی در شعر معتقد نیستم اما کوچکتر از آن هستم که منتقد قالبهای شعری هم باشم نظرم کاملا شخصیه . فکر میکنم بیان احساس نباید در هیچ قالبی بگنجد به جز زیبایی اگر شما فکر میکنید در قالب خاصی شعر زیباتر میشد درود بر شما و کاملا به نظرتون احترام میگذارم اینها هم خدمت شما دوست عزیز و گرامی پاینده باشید همواره | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعرتون قشنگ بود..
ولی نمی تونیم بخاطر وزن مشخصی که داشت توی قالب سپید جاش بدیم..
شعرتون در دو قالب نصفه نیمه جا گرفته بود یکی با وجوود تکرار مفاعلین. ( از سطر اول تا سطر نهم ) قالب بحر طویل.. (البته باز در همینجا هم دو جا وزن مخدوشه)
و سطر دهم و یازدهم بر تکرار رکن فاعلاتن و بسته شدن با فاعلن.. فرم نیمایی گرفته بود..
از سطر دوازدهم به صورتی مشوش برمیگرده به رکن مفاعلین...
بنظرم شعر جذابیه.. یا کاملا بحر طویلش کنید یا نیمایی..
ولی چون رکن غالب مفاعلین.. روی این رکن کار کنید..
شبی تاریک و طولانی
صدای موج بر ساحل
هوا ابری و بارانی
تک و تنها
به دریا راه میبازد
نگاه ِ مرغکی خاموش...
دیگه بقیه راه با خودتون..
همواره سلامت و ثروتمند باشید