پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
از مجموعه غــزلیـّات یک عشــق در صــد غـــزل
***۩۞۩۩۞۩ به تب افتادم ۩۞۩۩۞۩***
گـــــر قـابـل ِغــم دیـــــدی،مــن حــاضـــر و آزادم
ویــــــران شـده میخواهی؟ تنــــها بـه تــو آبـادم
خــاکســـتر ِ تـن خواهـی؟هــر لحظه تماشا کن
مـن در تب ِ احســـاسـم،چــون آتــش ِ در بـادم
هر جمله که میگفتی،شرحیست در این سینه
آمـــــــــاده ی اِحــــرامـم،بـــا قــدرت و بـنـیــــادم
بــــر گـــوشــه ی لب هایت،اِحــــرام ِ وفـا بسـتم
چشمــت حجـــــرالاســود،دیــدم،بـه تب افـتادم
می ســـوزم و می خـنـدی؟ افـتـاده ی لبخـندم
ســیبـــی نـکـن از باغـم ،هـر لحظه بکن شادم
چـــون کــودک ده ســاله،هر لحظه بزن سنگـی
من شیـشه ی ِ عـــمـرم را،در پیشکـشی دادم
صــــد وعــده به جان دادی،مِـی شد دل ِ انگورم
میــخانه نمی خواهــی؟پــُــر کـن قدحـــی یادم!
ســــرشاخه ی زنبـق شد،حالاتِ ســرم امشب
یحیی شـــدم این ســر را بخشم به تو استادم
عـقلـم نرسـد جـایــی جـُــز جــادّه ی برگــشتت
از دل غــــــزلی خــوانـم،هـمــرنگ بــه فــــریـادم
گــــر قـابـل غـم دیـدی یـا قـابـل ِوصـلــی خــوش
دل گـــرم ِ پـیـــامــی کـــن،بـا هـــر دو چـه آبـادم
یک وعـده دروغـم گـو چـون وعـده ی پیشین ات
آیـا تـو هـمیـن جـمـعـه،هـمّـت کــُنــی امـــدادم؟
در بحر هـَـزَج خواندی شعـری چو سخن سنجان
اَخـرَب ز کـــجــا آمــــد؟شـایـد کـــه بــه تب زادم!
___________________________
بحر هزج مثمن اَخرَب
مطلوبی (سخن سنج تبــریزی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.